Nuda podczas treningu? Sprawdź jak jej uniknąć

Codzienne treningi mogą z czasem wpędzić nas w monotonię i spowodować, że nasza satysfakcja z uprawiania danej dyscypliny nie będzie tak duża, jak na początku. Jak uniknąć rutyny i nudy w sporcie? Oto kilka pomysłów.

Interwały

Jednym z najprostszych sposobów na urozmaicenie treningu jest zastosowanie interwałów, polegających na zmianie tempa wprowadzając na przykład cykl 5 minut wysokiej intensywności na przemian z 3 minutami średniej intensywności. Takie interwały mogą okazać się świetnym sposobem na przełamanie monotonii w bieganiu, pływaniu, korzystaniu z bieżni czy innych urządzeń aerobowych. Bardzo korzystnie wpływają również na metabolizm powodując, że podwyższone spalanie kalorii odbywa się jeszcze przez kilka godzin po treningu. Interwały możemy zastosować także w treningu siłowym, przeplatając go intensywnymi ćwiczeniami cardio.

Zróżnicuj formy treningowe

Aby przełamać monotonię w sporcie, warto urozmaicać go poprzez wprowadzanie jego nowych form. Wystarczy, że w cyklu tygodniowych w dwóch lub trzech dniach wprowadzisz inny rodzaj aktywności, na przykład pilates, zajęcia fitness czy inny sport, którego do tej pory nie próbowałaś, a zobaczysz, że monotonia szybko zniknie z Twojego sportowego życia. Zaplanuj sobie takie zmiany w Twoim cyklu treningowym i przygotuj się na nie kupując karnet na zajęcia czy wyposażając się w nowe, wygodne buty do biegania damskie do fitnessu. Różnorodność sprawi, że Twoja główna dyscyplina będzie przynosiła Ci dużo więcej satysfakcji.

Zaproś do sportu przyjaciółkę

Sport w towarzystwie bliskiej osoby zawsze mija szybciej i przyjemniej. Jeśli znudziło Ci się trenowanie solo, zachęć przyjaciółkę lub kogoś z rodziny, aby wspólnie z Tobą realizował Twoją sportową pasję. Przyniesie Wam to wiele korzyści i sprawi, że treningi będą dużo przyjemniejsze, a motywacja do ćwiczenia większa. Trening z drugą osobą będzie ciekawym urozmaiceniem zwłaszcza w przypadku takich dyscyplin jak bieganie czy trening na bieżni, które przy dłuższym dystansie mogą być dość nużące.

Zmieniaj muzykę

Zmiana playlisty, której słuchasz podczas uprawiania sportu, to kolejny sposób na nudę. Nowe utwory będą motywowały Cię do aktywności i sprawią, że nawet ten sam trening przebiegnie nieco inaczej. Dobrym pomysłem jest stworzenie sobie kilku różnych playlist i odtwarzanie ich na przemian w kolejnych dniach. Po jakimś czasie oczywiście musisz przygotować nowe zestawy, gdy poczujesz, że aktualne kawałki już Ci się osłuchały i zwyczajnie Cię nudzą.

 

Szukaj nowych sportów i technik

Każdą dyscyplinę sportową można zmodyfikować, wprowadzając nowy styl lub technikę. Warto być na bieżąco z tymi tematami i na własnej skórze testować różne warianty dyscypliny. Jeśli na przykład wykonujesz treningi wzmacniające, możesz wprowadzić kolejny przybór do ćwiczeń i nawet ten sam trening będzie wówczas nowym doświadczeniem. W przypadku biegania możesz wypróbować nową trasę o innym podłożu. W tym wypadku pamiętaj jednak, aby dopasować odpowiednie buty treningowe damskie do danej nawierzchni. Jest to niezwykle ważne, aby zapewnić sobie odpowiednią amortyzację, przyczepność i stabilizację. Stopa przyzwyczajona do jednego podłoża będzie bowiem musiała przystosować się do nowych warunków.

Zapomnij o nudzie w treningu i wykorzystaj nasze pomysły do tego, aby Twoje ćwiczenia zawsze dawały Ci maksimum satysfakcji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *